Pinterest promotiestrategieën

Geplaatst op

De uitstraling op Pinterest marketing is van groot belang. Precies 85% van de gebruikers geeft de voorkeur aan visualisatie boven tekst. Dit betekent echter niet dat we de tekst volledig moeten vergeten, want koppen en beschrijvingen hebben ook hun doel in promotie.

Komt er vakantie? Een maand geleden waren we klaar

Gebruikers zoeken inspiratie lang voor speciale gelegenheden, dus die moeten we ze voor de kerst bezorgen. Pinterest marketing beveelt 35 – 45 dagen van tevoren aan. Natuurlijk is er een beloning voor degenen die voorbereid zijn – volgens Pinterest marketing kunnen gepromote pins (ruim op tijd geplaatst) een omzetstijging van 20% genereren.

Wij maken borden

De planken kunnen in ons voordeel worden gebruikt. Het maken van visuele handleidingen is binnen handbereik, want onthoud dat gebruikers constant op zoek zijn naar inspiratie en ideeën. Laten we ze aan hen geven en onze creaties versterken met handleidingen over hoe ze te gebruiken. Neem bijvoorbeeld de horeca: we hebben een bord gemaakt waar we onze recepten voor vullende ontbijten promoten. Na het klikken wordt de gebruiker naar onze culinaire blog geleid, waar hij leert hoe hij dit heerlijke ontbijt kan bereiden.

Pinterest en trefwoorden

Net als andere zoekmachines gebruikt Pinterest trefwoorden. Het is een goede gewoonte om uw zoekwoorden voor te bereiden voordat je je in de draaikolk van het publiceren van nieuw materiaal stort.

Een strategie die converteert

Pinterest marketing biedt een zeer goede kans voor merken om ontdekt te worden, zeker als we goed materiaal produceren en goede zoekwoorden gebruiken. Als gebruikers geïnteresseerd zijn, moeten ze door een trechter worden geleid om onze klanten te worden (volgens de marketingbibliografie “Van bewustzijn tot beslissing tot actie”).

Betaalde advertenties

Met Pinterest marketing kunnen merkeigenaren geld uitgeven aan het promoten van hun pins. De beschikbare filters zijn trefwoorden, interesses, locatie, leeftijd en demografie. Betaalde advertenties werken uitstekend met onze verkopen als ze vóór Kerstmis of andere evenementen verschijnen.

Wij maken winkelen makkelijker

We weten al dat gebruikers van winkelen houden, dus we moeten het ze gemakkelijker maken. Als we pins uploaden met items die we willen verkopen, is ons doel om die pins naar onze site om te leiden. Pinterest heeft ook een winkeltabblad beschikbaar voor een zakelijk account, maar zorg ervoor dat je het gebruikt als het om te verkopen is.

Analytics

Laten we niet vergeten dat Pinterest zijn eigen analysetool heeft. Het stelt ons in staat om te plannen en ons aan te passen aan de gemeenschap.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *